20 czerwca 2018 Marta Panfil

Najlepsza wizytówka dla restauracji jest DARMOWA!

Czy masz już założoną wizytówkę na Google? Nie, nie chodzi o to, czy Twoja restauracja wyskakuje w wynikach wyszukiwania. Czy Ty jako właściciel lub manager masz dostęp administratora do tego panelu, który powinien wyświetlać się po prawej stronie z nazwą restauracji, telefonem, zdjęciami i mapką dojazdu? Jeśli nie masz dostępu, albo co gorsza, Twoja restauracja się nie wyświetla w Google, czytaj dalej!


Google Twoja Firma, czy też Google Business, to wspaniałe narzędzie pozwalające właścicieli firm kontrolować jakie informacje, zdjęcia i recenzje publikuje ich lokal w najpotężniejszej wyszukiwarce świata.

Założenie jej NIC NIE KOSZTUJE. Podkreślam – wizytówka Google Twoja firma, czyli założenie i administrowanie tym powyższym panelem w wyszukiwarce, nic Cię nie kosztuje. Jeśli ktoś mówi Ci inaczej, kłamie.

Podstawowe funkcje i korzyści dla restauratora

Dzięki darmowej wizytówce w Google masz jako administrator dostęp i możliwość zmian podstawowych, ale i kluczowych dla Gości restauracji, informacji o Twoim lokalu:

Adres,
który Google Maps zapamiętuje. Dzięki czemu w aplikacji Maps możesz wpisać samą nazwę lokalu, a Google ją znajdzie na mapie;

Numer telefonu,
który z poziomu telefonu jest „klikalny” – Gość może bezpośrednio stąd wybrać do Ciebie numer;

Link do strony internetowej,
który przekierowuje od razu na Twoją stronę;

Godziny otwarcia,
które weryfikowane są z Facebookiem i innymi portalami, na których podajesz swoje godziny;

Zdjęcia,
dodane przez Ciebie, ale i te dodane do recenzji Google;

Ranking recenzji Google,
na które z poziomu administratora możesz odpowiadać oraz recenzje z Facebooka, Zomato, TripAdvisor i innych portali, które Google znajdzie.

Popularne godziny,
które ustalane są na podstawie logowań urządzeń mobilnych w Twoim lokalu;

Jako administrator masz również dostęp do statystyk swojej wizytówki: ile razy Twoja nazwa była szukana w Google, ile razy ktoś używał Google Maps do pokierowania do Twojej restauracji, ile osób widziało Twoją wizytówkę, itd. Uwierzcie mi, wyniki w tysiącach, a przy niektórych naszych Klientach restauracyjnych, w dziesiątkach tysięcy (!) będą dla Was niemałym zaskoczeniem.

Skoro ponad kilkanaście tysięcy osób na przełomie miesiąca widziało Twoją wizytówkę w Google, czy możesz sobie pozwolić by nie mieć nad tą bezpłatną reklamą kontroli?!

Dobra, przekonałaś mnie. Ale jak się to cudo zakłada?

Założenie Google Twoja Firma jest proste, ale wymaga cierpliwości w niektórych przypadkach, i zaczyna się od wejścia na Google.pl/business.

Wersja 1: Zakładasz wizytówkę, dla firmy która nie istnieje jeszcze w Google.

Po wejściu na nowy ekran, klikasz w Zacznij teraz i logujesz się swoim adresem e-mail na Gmail. UWAGA! Email ten będzie na zawsze związany z tą wizytówką, więc najbezpieczniej założyć jest osobnego gmaila dla Twojego lokalu, jeśli jeszcze go nie masz. Adresy na innych domenach [manager@domenarestauracji.pl] tu nie zadziałają.

Potem po kolei dodajesz dane swojej restauracji i stajesz przed możliwością jej weryfikacji. Dla niektórych dostępna jest weryfikacja telefoniczna, dla innych tylko pocztowa.

Weryfikacja telefoniczna jest natychmiastowa: klikasz w robota, który dzwoni na numer restauracji podany na etapie rejestracji i automat odczytuje Ci kilka cyfr, które w tym samym momencie wpisujesz na komputerze. Szybko i bezboleśnie!

Weryfikacja pocztą trwa do kilku tygodni. Adresujesz sam do siebie pocztówkę, a Google wysyła Ci bezpłatnie na adres restauracji kartkę wielkości A5 z kilku cyfrowym kodem do weryfikacji. Jeśli pocztówka nie dotarła do Ciebie po 3-4 tygodniach, dla bezpieczeństwa zamów sobie duplikat. I tak do skutku 😉

Wersja 2: Żądasz dostępu do wizytówki, która już istnieje.

Wtedy weryfikacja telefoniczna powinna być dla Ciebie dostępna. Masz szczęście jeśli nikt wcześniej jej już nie zastrzegł. Wtedy weryfikacja jest szybka i prosta.

Jeśli ktoś z Twojego zespołu już jednak zgłosił się po Twoją wizytówkę, a Wy nie pamiętacie kto, lub z jakiego maila, wtedy pojawi się taki komunikat:

Podwójne zgłoszenie i odzyskanie wizytówki trwa, ale nie jest niemożliwe. Jeśli konsekwentnie będziesz dawał Google znać, że zgłaszasz problem i chcesz odzyskać konto, po jakimś czasie Google w końcu ulegnie.

Jeśli nie poradziłeś sobie w założeniu wizytówki, wciąż masz problem w jej weryfikacji, daj nam znać – doświadczone osoby w FICE za darmo doradzą Ci co z tym fanem zrobić.

KONTAKT