15 października 2016 Marta Panfil

Proste koktajle sprzedają się lepiej

Goście są skłonni wydać aż 24% więcej na koktajl, który zostanie prawidłowo podany, zgodnie z najwyższymi światowymi standardami, potwierdza badanie CGA Strategy na zlecenie angielskiego Morning Advertiser.

Wiedza klientów barów i restauracji na temat tego jak dany koktajl powinien wyglądać jest na coraz większym poziomie. Zgodnie z przeprowadzonym badaniem 46% pytanych jest w stanie wydać aż o 24% więcej na koktajle zaserwowane w poprawny sposób. Dodatkowo, gdy wychodzimy na miasto jesteśmy w stanie wydać aż o 19% więcej na koktajle niż gdybyśmy zostali w domu.

To pokazuje, że jest duża szansa na rozwój w sektorze koktajli i drinków, jeżeli tylko potencjalnym klientom przedstawi się coś zachęcającego.

Jest mnóstwo klientów, a każdy z nich ma inną siłę nabywczą i potrzeby, jeżeli chodzi o alkohole i koktajle. Co oznacza, iż lokale muszą zapewnić swoim gościom wystarczający wybór.

Coraz więcej osób myśli o tym by być zdrowym. Konsumenci, zgodnie z przeprowadzonym badaniem postrzegają koktajle jako “zdrowsze napoje alkoholowe”. Chcą owocowych drinków oraz niskiej zawartości alkoholu. Bary i restauracje na zachodzie stały się mistrzami jeżeli chodzi o zapewnienie klientom szerokiego wachlarza napojów procentowych. Modne jest też dobieranie koktajli do dań i serwowanie tzw. food & drink pairing.

Zbyt duży wybór spowalnia natomiast personel baru, ponieważ klienci dłużej zastanawiają się nad tym co wybrać. Gdy oferuje się zbyt dużo klienci są zdezorientowani. W wielu amerykańskich barach oferuje się ponad 50 różnych marek alkoholi, co skutkuje tym, iż wybiorą oni najbardziej podstawową z propozycji.

To sprawiło, że Rachel Perryman, dyrektor strategiczna ds. obsługi klienta stwierdziła, iż prostota wraca do łask.

Koktajle są coraz bardziej “z górnej półki”, podczas gdy powinny być zabawne i przystępne. Klienci są coraz bardziej wnikliwi i świadomi tego co piją. Nawet drobny szczegół jak pochodzenie drinka może sprawić, że kupią coś innego niż oryginalnie zakładali.

Boom na koktajl bary dopiero przychodzi do Polski. Końcówka 2016 będzie jeszcze bardziej ekscytująca- w Warszawie planowane jest otwarcie kilku innowacyjnych konceptów koktajl barów. Trzymamy kciuki!

Na podstawie: Customers spend 24% more on properly-served cocktails, Nicholas Robinson
Tagged: ,