23 maja 2018 Marta Panfil

Reklama lunchu na Facebooku

Wcześniejszy post o Tradycyjnych sposobach komunikacji menu lunchowego pisaliśmy w osobnym poście TUTAJ.

Jednakże idealną formą dotarcia do jak najszerszej grupy osób z Twoim menu lunchowym jest niewątpliwie post sponsorowany na Facebooku. Możliwości targetowania i dobrania grup docelowych są tak szczegółowe i dokładne, że z niewielkim budżetem, już od 10 zł dziennie, jesteś w stanie dotrzeć do kilku a nawet kilkunastu tysięcy osób! Nie każdy tego dnia skorzysta z Twojej oferty, ale wyobraź sobie, że chociaż 5% czy 10% osób z reklamy na Facebooku trafi do Ciebie na obiad 🤑.

Poza niskim kosztem reklamy i możliwość ich dokładnego kierowania do osób potencjalnie zainteresowanych, reklamy na Facebooku mają jeszcze dodatkową zaletę: nie zaśmiecają Twojej tablicy. Co oznacza, że możesz docierać do wielu osób poza Twoimi fanami, a osoby, które aktywnie wyszukają i przejrzą Twój profil nie będą miały wrażenia, że lunch to jedyne menu u Ciebie w lokalu.

Lunch możesz promować za pomocą sponsorowania istniejącego posta lub osobnej reklamy. Post sponsorowany, oznacza, że promujesz treść, którą już opublikowałeś na tablicy, np tygodniową rozpiskę menu dnia z ładnym zdjęciem przykładowego zestawu. Reklamę tworzysz w Menadżerze Firmy jako nową kreację (zdjęcie, film, gif, grafikę +tekst), która nie wyświetli się jako post na ścianie, a dotrze tylko do osób z grupy docelowej reklamy.

 

TARGETOWANIE PO LOKALIZACJI

Przy tworzeniu reklamy lub sponsorowaniu posta z menu lunchowym polecamy wybranie celu reklamowego: zasięg lub rozpoznawalność. Chyba, że publikujesz menu na stronie www i chcesz, żeby jak najwięcej osób otworzyło stronę w menu- wybierz wtedy cel: RUCH.

W Zestawie Reklam wybierasz grupę docelową. Przy współpracy z Facebookami Klientów, które mają kilka tysięcy i więcej polubień często kierujemy reklamę do osób, które już lubią naszą stronę, bo niestety dzięki algorytmowi Facebooka, posty lunchowe mają niewielkie zasięgi, nawet przy dużej ilości fanów.

Kluczowym wytycznym przy promowaniu menu lunchowych jest opcja geolokalizacji. Jeśli wpiszesz nazwę miejscowości, Facebook pozwoli Ci wybrać opcję: wszyscy w tej lokalizacji, albo możesz to zawęzić do: mieszkający w tej lokalizacji.

W dużych miastach świetną opcją wpisanie jest nie tylko nazwy miejscowości, ale konkretnego adresu np: Plac Bankowy, Warszawa. Pierścień reklamy pozwoli Ci zawęzić obszar do 1km/milii, nie jak w przypadku nazwy miejscowości do 17km.

 

Drugim fajnym sposobem jest też określenie Harmonogramu Wyświetlania Reklam.

Przy wybieraniu „budżetu i harmonogramu”, jeśli klikniesz opcję budżetu całkowitego na kampanię, będziesz mógł też zoptymalizować godziny wyświetlania reklam.

Możesz wyświetlać reklamę cały czas. Ktoś kto zobaczy reklamę menu lunchowego w środę o 21:00, być może odwiedzi Cię kolejnego dnia. Ale możesz też zawęzić czas wyświetlenia reklamy TYLKO do godzin obiadowych:

Fajna opcja, prawda?

BUDŻET

Jednym z pierwszych pytań jakie dostajemy od restauratorów to: „ile muszę wydać na reklamę na Facebooku?” Odpowiadamy, że każdy budżet to już początek. 10zł dziennie na 1 post jest lepsze niż 0zł, ale oczywiście efekt będzie znacznie lepszy, jeśli będziemy mieli budżet na promocję lunchu w okolicach 100zł / tydzień. W trakcie kampanii optymalizujemy wyniki, sprawdzamy które grupy docelowe są najbardziej podatne na reklamę i jacy goście najchętniej pojawiają się później w lokalu na lunch.
Wysokość budżetu zależy też od Twoich wewnętrznych celi marketingowych – czy zależy Ci tylko na promocji lunchu, czy jest to jeden z wielu elementów składowych, na których opiera się Twoja strategia komunikacji.

 

 

 

Wraz z rosnącą konkurencją i wieloma restauracjami czy kawiarniami oferującymi bardzo podobne ceny menu lunchowego, bez jego promocji nie masz co liczyć na dynamiczny napływ nowych Gości. Zbudowanie bazy lojalnych Gości, którzy odwiedzają Cię regularnie w porze obiadowej dla wielu restauracji może być tym czynnikiem, który zapewni im funkcjonowanie i niekiedy „przetrwanie” do czasu wysokiego sezonu czy uzupełnienie utargu wieczornego.