6 sierpnia 2016 Marta Panfil

Strona internetowa dla gastronomii – www dla restauracji

W obecnych czasach Internet jest niezwykle potężnym medium, które pomaga firmom dotrzeć do klientów i przedstawić im swoją ofertę w atrakcyjny i ciekawy sposób. Strona internetowa dla gastronomii powinna być czytelna, przejrzysta i nowoczesna.

Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę związaną z prowadzeniem własnej restauracji, koniecznie zainwestuj w profesjonalną witrynę! Bez niej osiągnięcie sukcesu będzie znacznie trudniejsze. Natomiast jeżeli jesteś właścicielem lokalu gastronomicznego już od pewnego czasu, przyjrzyj się krytycznie stronie internetowej Twojej restauracji. Czy jest estetyczna i spójna z logo oraz wystrojem lokalu? Czy znajdują się na niej wszystkie potrzebne informacje? Jeśli nie, to znak, że pora na zmiany!

Obecnie strona www dla gastronomii jest konieczna. To dzięki niej klienci dowiedzą się, jakie potrawy serwuje restauracja i w jakich godzinach jest otwarta. Pamiętaj jednak, że strona jest wizytówką Twojego biznesu – powinna prezentować się nienagannie, pasować do charakteru lokalu i przyciągać klientów. Przestarzała strona stworzona przez amatora przyniesie więcej szkody niż pożytku!

Dowiedz się, jak powinny wyglądać profesjonalne strony internetowe restauracji!

  1. Ważne informacje na wyciągnięcie ręki

Prawdopodobnie klient odwiedzający Twoją witrynę szuka odpowiedzi na pewne pytania. Ważne, żeby strona była prosta i intuicyjna w obsłudze, a wszystkie istotne informacje były łatwo dostępne. Przede wszystkim na stronie powinny znaleźć się godziny otwarcia, e-mail oraz numer telefonu. Ważna jest także mapa, która wskaże, jak dojechać do restauracji. Strona internetowa dla gastronomii powinna zawierać także pełne menu wraz z cenami. To właśnie tych informacji najczęściej szukają goście. Ich brak źle świadczy o lokalu i może sprawić, że klienci zrezygnują z wizyty w restauracji.

  1. Fotografie

Nie ma nic gorszego niż amatorskie zdjęcia potraw, które zamiast kusić swoim smacznym wyglądem, zniechęcają do jedzenia. Dlatego zadbaj o to, aby Twój serwis internetowy wypełniony był apetycznymi fotografiami przedstawiającymi serwowane przez kucharza potrawy. Wpłynie to nie tylko na jakość strony www, ale również na apetyt Twoich przyszłych gości. Jeżeli posiadasz umiejętności i odpowiedni sprzęt, możesz sam fotografować jedzenie – pamiętaj o atrakcyjnym ułożeniu potrawy, ładnej zastawie oraz dobrym świetle – to składniki sukcesu. Jeżeli natomiast nie posiadasz wiedzy i dobrego aparatu – zdaj się na profesjonalistę! Dobre zdjęcia przemówią do wyobraźni Twoich klientów, dlatego naprawdę warto w nie zainwestować! Oprócz apetycznych zdjęć potraw z menu zadbaj także o fotografie lokalu – klienci często chcą wiedzieć, jaki klimat panuje w restauracji: czy to doskonałe miejsce na randkę z ukochaną, czy może na rodzinną kolację z dziećmi.

  1. Intuicyjna nawigacja

Strony internetowe restauracji powinny być przejrzyste i proste w nawigacji. Ważne jest menu składające się z kilku podstawowych zakładek, takich jak: Strona główna, Kontakt, Menu, O nas, Galeria. Oczywiście możesz je spersonalizować i rozbudować – jednak nie przesadzaj z ich ilością! Ma być estetycznie i czytelnie!

  1. Kolorystyka

Często podkreślamy, jak ważna jest estetyka strony www dla gastronomii. Ale co to oznacza? Oprócz prostoty, która zawsze się sprawdza, istotne są także kolory. Nie od dziś wiadomo, że barwy wpływają na nasze samopoczucie. Dlatego warto zastosować jasne, pozytywne odcienie! Liczy się także spójność – warto zadbać o to, aby strona internetowa nawiązywała do wystroju lokalu. To zdecydowanie podbije walory estetyczne witryny! Jeżeli Twoja restauracja ma jakiś motyw przewodni, koniecznie stwórz stronę, która będzie z nim korespondowała.

  1. Szablon

Pamiętaj, że Twoja restauracja ma jakąś grupę docelową. Tworząc wystrój lokalu, przygotowując menu oraz cennik, na pewno brałeś ją pod uwagę. Tak samo postępuj, przygotowując stronę. Inaczej powinna wyglądać strona ekskluzywnej restauracji dla zamożnej klienteli, a inaczej strona bistro dla studentów czy młodych pracowników korporacji. Oczywiście należy zadbać także o techniczne aspekty funkcjonowania witryny – na przykład o szybkość wczytywania się treści. Długo ładująca się strona skutecznie zniechęca wszystkich potencjalnych klientów.

  1. Wirtualny spacer

Stronę www dla gastronomii warto uatrakcyjnić ciekawymi dodatkami. Nie powinno być ich zbyt wiele – jeden z pewnością wystarczy. Wirtualny spacer sprawi, że klienci będą mogli dokładnie przyjrzeć się wystrojowi wnętrza oraz sprawdzić rozkład pomieszczeń. To szczególnie przydatne zwłaszcza wtedy, kiedy klienci planują duży rodzinny obiad i chcieliby zachować odrobinę prywatności. Tego typu wycieczka pozwoli im ocenić, czy lokal spełnia ich wymagania bez wychodzenia z domu! Pozwól im poczuć atmosferę panującą w restauracji. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom gości, a na pewno Twoje starania zostaną przez nich docenione.

  1. Promocje i rabaty

Strona internetowa to także doskonałe miejsce na wspomnienie o nowościach sezonowych w menu, imprezach organizowanych w lokalu oraz wszelkiego rodzaju promocjach. Jeżeli tworzysz piątki z pizzą za pół ceny, koniecznie napisz o tym na stronie www! Tego typu news powinien rzucać się w oczy. Warto umieścić go na stronie głównej. Oczywiście pamiętaj, że wszelkie informacje o rabatach i zniżkach powinny znaleźć się także na stronach mediów społecznościowych Twojego lokalu! Dbaj o to, aby treści na stronie były regularnie redagowane i usuwane, gdy minie termin ich ważności!

  1. Newsletter

Po pewnym czasie działalności Twoja restauracja dysponuje zapewne grupą stałych i oddanych klientów, którzy regularnie odwiedzają lokal. Warto zaprosić ich do zapisania się do newslettera – dzięki temu jako pierwsi dowiedzą się o atrakcyjnej promocji, imprezie organizowanej w lokalu lub konkursie, w którym można wygrać romantyczną kolację we dwoje! Dbaj o swoich stałych klientów! Daj im odczuć, że są ważni dla Twojej restauracji.

  1. Domena

Domena ma ogromne znaczenie przy tworzeniu strony internetowej restauracji, choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Najlepiej użyć oczywiście nazwy lokalu. Co jednak zrobić, gdy jest ona zajęta? Trzeba znaleźć alternatywne rozwiązanie. Pamiętaj jednak, że nazwa powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Ważne, żeby kojarzyła się z lokalem.

  1. Pozycjonowanie

Nawet profesjonalna, estetyczna i atrakcyjna dla klientów strona może nie cieszyć się powodzeniem. Jak to możliwe? Ważne, żeby strona www była właściwie zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania. Co to oznacza? Liczy się wysokie miejsce w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu więcej osób dowie się o istnieniu Twojej restauracji, a co za tym idzie – jest szansa na to, że próg lokalu przekroczy pokaźna liczba gości. Zadbaj więc o SEO i SEM. Szybko zobaczysz pozytywne efekty skutecznego pozycjonowania!

 

Strona www i gastronomia muszą się skutecznie uzupełniać. Stworzenie atrakcyjnej wizualnie i profesjonalnej strony internetowej wymagania zaangażowania i wysiłku. Jednak pamiętaj, że strona internetowa restauracji to jej wizytówka – ważne, aby zachęcała klientów do odwiedzenia lokalu.