30 listopada 2018 Marta Panfil

5 pomysłów odnośnie zmiany godzin otwarcia restauracji

Ho! Ho! Ho! Grudzień już za pasem, a większość restauracji jest teraz w oku cyklonu imprez świątecznych.
Jeśli Twój lokal jest bardzo popularny, to co rusz staniesz przed wyzwaniem: jak dać znać moim Gościom, że danego dnia restauracja jest nieczynna z powodu rezerwacji na wyłączność? Kiedy zmienić godziny otwarcia w okresie świąteczno-noworocznym i na których portalach?

Oto przepis FIKI na skuteczną komunikację z Twoimi gośćmi i 5 sposobów na zmiany godzin otwarcia restauracji:

 

1. DODAJ POST NA FACEBOOKU „restauracja nieczynna” jeśli jest to jednorazowa zmiana.

Przyszedł ten najpopularniejszy dzień w roku i Twoja restauracja jest PEŁNA. Każdy stolik jest zarezerwowany na imprezy grupowe i nie ma mocnych – więcej Gości z ulicy już nie wciśniesz. Warto dać o tym Gościom znać, zwłaszcza, że możesz komunikat pozornie negatywny, przekuć w sukces i wykorzystać do pozyskania nowych rezerwacji.

 

2. Informując Gości o zamkniętym lokalu WYBIERZ DOBRE, WŁASNE ZDJĘCIE.

Powinieneś mieć ładne zdjęcie rezerwacji, które już ktoś u Ciebie robił. Specjalnie ustawione stoły, świąteczne nakrycia, nietypowe dekoracje – warto, byś robił tego zdjęcia, by móc wykorzystać na przyszłość. Na przykład wykorzystaj je jako „tło” do Twojego komunikatu na Facebooku. Możesz użyć prostych narzędzi graficznych typu Canva, dzięki którym będziesz mógł dodać tekst na tym zdjęciu. Informacje graficzne zapadną Gościom w pamięci, będą ładnie wyglądały i potencjalnie będą miały większy zasięg niż sam post z tekstem.

3.  Jasno napisz od której godziny restauracja jest nieczynna.

Nie musisz tracić ruchu wczesno-popołudniowego dlatego, że masz rezerwację na 20:00. O ile nie potrzebujesz zamknąć dużo wcześniej, by specjalnie ustawić stoły i przyszykować salę, Goście spokojnie zdążą Cię odwiedzić do 18:30/19:30. W poście na Facebooku, który informuje Gości o zamkniętej imprezie, daj im znać o której zamykasz.

4. Napisz jak mogą zrobić u Ciebie PODOBNĄ REZERWACJĘ.

Skoro już piszesz Gościom, że z powodu rezerwacji restauracja będzie nieczynna, daj im tzw „call to action” – czyli instrukcję co mają z tą informacją zrobić. Dodaj numer telefonu lub maila z adnotacją typu „Jeśli ty też chcesz zarezerwować swoją uroczystość w XXX, napisz nam maila na XXX”. Może akurat komuś przypomnisz, że jeszcze nie zarezerwował stolika i zdobędziesz dzięki temu nową rezerwację.

5. NIE TYLKO FACEBOOK

Jeśli w okresie świąteczno-noworocznym zmieniasz godziny otwarcia, nie zapominaj o Google! Z poziomu administratora możesz dodać „wyjątki” jeśli chodzi o daty i godziny otwarcia, dzięki temu nie zmienisz godzin na każdy np wtorek, a tylko ten jeden, wyjątkowo zarezerwowany.

Żeby to zrobić, musisz mieć dostęp do swojej wizytówki Google. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, TUTAJ piszemy o tym, jak ją założyć.

Dodatkowo, nie zapomnij, by w Google zmienić godziny otwarcia od 24 do 26 grudnia, i potem Sylwestra. Twój profil połączony jest z Google Maps i informacja o zmianach otwarcia będzie dla Gości cenna!

 

Jeśli szukasz dodatkowych inspiracji na prowadzenie komunikacji marketingowej Twojej restauracji, zapraszamy Cię do naszej grupy na Facebooku Marketing dla Gastronomii. Dzielimy się tam pomysłami, komentujemy i doradzamy.

 

Powodzenia w przedświątecznej „tabace”!

FIKA team

 

P.S 2 Jeśli na któryś etapie przerośnie Cie prowadzenie własnej komunikacji w social mediach i chciałbyś powierzyć ekspertom marketing Twojej restauracji – napisz do nas 😉